maandag 16 augustus 2010

Blijf braaf

Ik heb gedurende lange tijd veel aardigheid beleefd aan het actief deelnemen aan de Fora over mijn favoriete vakantieland. Ook het lezen van blogs over Floridareizen gaf mij veel voldoening. Toch bekroop mij de laatste tijd een gevoel van verzadiging bij het lezen van en eventueel reageren op de topics en blogs. ‘Hoe is het weer volgend jaar dinsdag in Miami?’, ‘Zijn er ook koffers met knopen want ik krijg de rits zo moeilijk dicht?’ en ‘Wie weet of ze in Tallahassee opblaasbare vensterbanken verkopen?’ waren nooit mijn favoriete topics, maar ik worstelde me er blijmoedig doorheen om daarna weer met plezier aandacht te besteden aan onderwerpen die mijn belangstelling wel hadden.

Ernstig werd de verzadiging toen er op mijn favoriete Florida Forum met enige regelmaat niet te ontwijken berichten over een goedbedoeld handeltje in stickers en snoertjes verschenen. Steeds meer had ik het idee op een Rijnreisje terecht te zijn gekomen, waar de kapitein nog even een verplicht commercieel praatje houdt, voor je aan tafel mag aanschuiven. “Hoera ze zijn er weer, die fantastische Florida koelkastmagneten, profiteer er van nu het nog kan”, roeptoetert de kapitein, als het even kan drie maal daags. Omdat ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten, jubelen passagiers en bemanning dat ze het een hele fijne aanbieding vinden, maar God hoort hen brommen.

Het aantal bloggers steeg in de afgelopen tijd enorm. Toegegeven, hierdoor steeg ook het aantal lezers van mijn eigen blog en ook daar had ik veel plezier in. Maar met de stijging van het aantal blogs, nam de afwisseling en de spanning bij het lezen helaas niet altijd toe. ongetwijfeld leggen alle bloggers hun ziel en zaligheid in hun reisverslag, de inhoud blijft voorspelbaar. We gebruiken immers allemaal min of meer dezelfde basiselementen zoals het vliegen, het eten, het slapen, het shoppen en het grote genieten in Florida. De bespreking van de zoveelste Victoria’s Secret/Chevrolet Aveo/Blooming Onion/Disney attractie/Tropische regenbui *) in een blog, werd mij te gortig.

Forummers en bloggers vormen een hechte community waar ik met plezier een aantal jaren actief deel van uit mocht maken. Maar nu, juist omdat ik er aan hecht de stemming in Huize Teleton opperbest te houden, is het voor mij tijd om te verkassen. Had ik mij, toen wij aanspraak maakten op ons zuurverdiende pensioenpotje, immers niet voorgenomen om voortaan nooit meer iets te doen waar ik geen zin in heb? En ik heb even niet zoveel zin meer in fora en blogs over Florida. Noch in de Blooming Onion, noch in blooming boops & bloomers van het secreet Victoria, laat staan in de plastic pastaprut van Martinair.

Vanaf nu voeg ik mij weer bij de categorie stille lezers van blogs en fora over Florida. Geen reacties meer, geen commentaar, geen advies, geen vragen, welkomstwoordjes en zelfs geen mening. Voor mijn columns over vakantie, fietstochtjes, verzorgingstehuizen en wat mij nog meer bezighoudt, zoek ik een beschut plekje op het internet. En om te voorkomen dat vriendelijke forumleden en trouwe volgers van mijn blog zich heel misschien zullen afvragen waar die Teleton ineens is gebleven, schrijf ik hier een laatste berichtje om te laten weten dat Lidy en ik het gelukkig prima maken en dat de stemming hier onverminderd uitstekend is. En als er niets verandert, dan blijft dat zeker zo!

Blijf braaf allemaal, houdoe en dadde ge bedankt zijt, da wittege!

*) svp doorhalen wat niet van toepassing is.

13 opmerkingen:

  1. Ik vond het de laatste dagen opeens al zo stil bij mijn Blog...Had je deze beslissing niet nog een paar dagen kunnen uitstellen?;-)

    Nee hoor, ik snap wat je bedoeld, bij zo'n groot aanbod aan blog's en mensen die opeens allemaal op vakantie naar Florida lijken te (kunnen) gaan raak je inderdaad verzadigd van informatie die leuk is voor de schrijver zelf, maar voor een lezer van minder belang, maar hee, daar is een blog ook voor, voor jezelf!

    Ik zal je info en commentaren missen, maar het meeste nog je beeldende verslagen van jullie vakantie momenten.

    Ik wens jou en Lidy nog heel veel privé blog momenten en een zeer geslaagd vakantie toe.

    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook wij vonden het zo stil rondom Teleton..Ik zal de toilet en andere avonturen missen.
    Want schrijven kan je zeg. Je moet alleen dingen doen waar je lol aan beleefd!!


    Lidy en Ton, wij wensen jullie in ieder geval hele fijne vakanties toe, en andere fijne momenten.


    Van ons de hartelijke groeten.

    Rick en Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vind ik nou jammer... want naast je proza over Florida op het blog zal ik ook de adviezen missen op FF en andere fora... Maar je hebt gelijk, doe niet iets dat je niet leuk vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook wij hebben (zoals veel anderen) genoten van jullie verhalen, maar zoals je zelf al schrijft moet je geen dingen doen waar je zin meer in hebt.

    Ton en Lidy, wij wensen jullie veel gezondheid, vakantie plezier en andere leuke momenten toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik heb je reactie de laatste blogdagen gemist, maar kan mij voorstellen dat het allemaal een beetje te wordt en alles waar te voor staat is ...... Je hebt gelijk, geniet met Lidy volop en bedankt voor de mooie fijne reacties en tips en vanuit hier,respect voor alles, dank!
    Gr,
    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee nou wordt ie helemaal fraai. Ga je ons eerst blij maken met het feit dat je weer ging schrijven tot aan Halloween om ons daarna met je vakantie verhalen verblijden. Ga je er nu ineens weer vandoor. Man ik ben er (echt waar) een beetje kapot van. Ik keek elke dag of er weer een verhaal was en genoot enorm....
    Jammer... mocht je ooit toch weer... Laat het dan weten. Zucht het ga je goed

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ton En Lidy,

    We zullen jullie blog vreselijk gaan missen. Maar heel veel respect dat je geen dingen doet met tegen zin. Het gaat jullie goed en wie weet gaan we elkaar nog eens tegenkomen in orlando .

    Groetjes Debby en Co

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ton,
    Bedankt voor alle vakanties die we mee hebben mogen lezen.
    Ik heb er heel erg van genoten!

    Je hebt helemaal gelijk je moet nooit niets doen waar je geen zin in hebt en zeker niet in je vakantie!
    Wie weet denk je er over een aantal jaar weer anders over en wie weet blijf je bij dit gevoel.
    We zullen het zien.

    Ik wens jou en Lidy nog heel veel fijne vakanties toe!
    Nogmaals ik heb genoten van je schrijftalent, BEDANKT!
    Lucy (Disney fan)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer! Heel erg jammer. Maar je neemt de juiste beslissing. Je moet het absoluut niet doen om anderen te plezieren, als je er zelf geen plezier meer aan beleefd.

    Nogmaals dank voor alle mooie verhalen waar ik zo van heb genoten en soms zo vreselijk om heb moeten lachen en ik wens jou en Lidy het allerbeste. Maak er tussen Halloween en Thanksgiving een onwijs goede vakantie van en uiteraard van alle vakanties die nog zullen volgen.

    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel begrijpelijk hoor! Ik hoop wel dat je nog op je blog blijft schrijven. Ik geniet altijd van je verhalen. Je bent in ieder geval altijd welkom op mijn blog. Tot ziens, houdoe (ik kom ook uit Brabant)!

    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ton,

    Ohhh wat jammer ik geniet echt zo vreselijk van jouw mooie verhalen die je op een fantastische manier kan schrijven.

    Gillend van het lachen heb ik heel wat verhalen van jouw zitten lezen.

    Maar ik snap het heel goed ben zelf ook een beetje forum en blogmoe geworden, en lees nu eens in de zoveel tijd de verhalen die ik echt leuk vind zoals van jouw en Pieter en Petra.

    Geniet maar lekker met Lidy jullie verdienen het en misschien krijg je ooit weer zin.

    Bedankt voor alle mooie verhalen.

    Groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben je gaan zoeken, dacht al, waar is Teleton gebleven...Nou, dat is me nu duidelijk< je hebt gelijk. Niks doen waar je geen plezier meer aan beleeft! Jammer voor ons, maar zeer begrijpelijk. Veel geluk en liefde in de toekomst en zorg dat de stemming goed blijft! Nog veel mooie reizen toegewenst, Aggie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Ton,

    Ik wil je nog even bedanken voor al je heerlijke verhalen en je reacties op mijn blog. Wat kon jij geweldig schrijven zeg. Het is jammer voor ons dat we deze verhalen nu niet meer kunnen lezen, maar begrijpen doe ik het wel hoor.
    We wensen jou en Lidy nog hele fijne vakanties toe hoor. Geniet ervan.

    groetjes Daphne

    BeantwoordenVerwijderen