dinsdag 26 oktober 2010

Gebruiker

Ik zal het maar eerlijk toegeven; Ik kan het niet laten! Maar voor mij geen dure afkickkliniek in het brave Schotland of onderduikadres in Portugal. En in principe heb ik ook geen verantwoording af te leggen aan de Bobo’s van de Bond van Bloggers of de Federatie van Forummers over mijn gebruik van Fora, Blogger en Live Writer. Drie genotsmiddelen die, telkens als ik de pc opstart, verleidelijk naar mij lonken: ‘Gebruik mij dan, gebruik mij dan….’

En vandaag, midden in de laatste voorbereidingen voor onze reis tussen Halloween en Thanksgiving naar onze favoriete vakantiebestemming in Florida, ben ik voor de verleiding bezweken en heb ik ze toch weer gebruikt.

Het waren geen gemakkelijke maanden, zo tussen augustus en oktober. Fora en blogs waren afgezworen en de verbouwing was in volle gang in huize Teleton. Eerst confiskeerden de jongens van de bouw de garage, zodat onze koffiebruine Franse Mademoiselle in weer en wind moest overnachten. Daarna werd de woonkamer voor ons een no go area, toen de hal, de gang, het trappenhuis. Wij trokken ons terug in de slaapkamer, gewapend met krant en Senseo Cremato. De televisie aan het voeteneind, voor het old fashioned Howard Johnson gevoel. Ons onverwoestbare goede humeur zorgde er voor dat de stemming in huize Teleton nog net op een aanvaardbaar pitje sudderen bleef. Bij gebrek aan keuken en kookgerei voedden wij ons wekenlang via de plaatselijke spareribsboer, good old MacDonalds en niet te vergeten met het balletjesbuffet van de Swedish chef van Ikea. Ter afwisseling draaide de magnetron overuren met de Stoommaaltijden van Appie en de Lasagna van Aldi.

O, hoe groot was de verleiding om alle frustratie over het gebrek aan privacy van me af te Bloggen. Stoom uit de oren toen ook de laatste deur (die van de slaapkamer…) voor refurbishment werd meegevoerd in de groene bus van Mr. Portas uit Zevenbergen. Steigers, trappen, bussen verf, schuurpapiertjes, behangborstels, kwasten, rollers en afplakband zorgden voor een aparte aanblik van de doorgaans zo opgeruimde woning. Maar de mannen van schildersbedrijf Jan van Wijk uit Barendrecht en die van Mr. Portas hebben een prima stukje werk afgeleverd. En dat lucht mij erg op, want waar vind je tegenwoordig nog een goede handwerksman, die wat hij met zijn ogen ziet, met zijn handen maken kan? Mede dank zij de kannen koffie, sloten soep en karrevrachten koek die Teleton aan die gasten heeft verstrekt is, de renovatie uiteindelijk soepel en succesvol verlopen.

De gordijnen staan in bestelling en het nieuwe meubilair wordt direct na de vakantie geleverd zodat wij ons in de week voor Sinterklaas kunnen laten verrassen met de inhoud van de dozen eigen huisraad die nog in de garage staan opgeslagen. O, kom er eens kijken….!

En het is daarom dat wij op zondag 31 oktober met blij gemoed en gezwinde spoed richting vliegveld Zaventem vertrekken om de nacht in het immer voordelige Ibishotel aldaar door te brengen. Op maandagochtend rond de klok van negen uur worden wij immers aan de incheckbalie van United verwacht, daar de Boeing 777 om 11:10 uur richting Washington DC zal vertrekken. Voor zowel de héén- als de terugreis hebben wij beslag weten te leggen op de ruime en riante economy plus stoelen H en J op rij 21. Voor de vlucht van International Airport Dulles naar Orlando zitten we voor het eerst ook in de plusklasse op rij 10, beide stoelen aan het gangpad. Laat ons maar schuiven…

Omdat de jongens van www.alamo.de ons deze keer het beste aanbod deden, viel de keus op hen. We zijn benieuwd of we het met de beloofde Ford Escape moeten doen of dat we toch een aantrekkelijke oversized Or Similar uit de rij kunnen kiezen. Voor de overnachting ter plaatse viel de keus weer op Cane Island, ook deze keer geboekt bij onze vrienden van www.usafunvacations.nl . De Disney Crowdlevel Calender geeft waarden van 1 aan, wat er op duidt dat het zeer rustig in de parken zal zijn. De Disney jaarkaart is nog geldig, er staan leuke optredens in Epcot gepland en onze Never Expire kaart telt nog twee knipjes voor heerlijk dobberplezier in de Lekkere Lazy River. Voor Seaworld is maar liefst een kaart die twee jaar geldig is aangeschaft, met als bonus, voor een paar euro meer, ook twee jaar plonzen in Aquatica. De koers van de dollar is prima, de weersvooruitzichten van het zelfde laken een pak en United mailde ons of wij ons zo langzamerhand voor vertrek gereed willen gaan maken. Alsof wij nog enige aansporing nodig hebben!

De geoefende lezer zal begrijpen dat de stemming in huize Teleton door al dit goede nieuws helemaal hyper is. Eenmaal onderweg zullen wij de lezers van dit blog toch weer op ouderwetsche wijze kond doen van onze belevenissen in onze favoriete vakantieland Florida. Welkom terug dus, als gebruiker of gedoger van dit Blog. Ik hoop maar weer dat velen de verleiding om de stemming in huize Teleton regelmatig te komen peilen, niet kunnen weerstaan.

28 opmerkingen:

  1. Yes, welkom terug ! Bloggen is net als Florida; als je er eenmaal mee in aanraking bent gekomen, kom je niet zo snel van de verslaving af :-)

    Ik kijk nu al uit naar mijn dagelijkse bakkie leut vergezeld met een goed stukkie tekst vanuit Orlando.

    Heel veel plezier met de laatste voorbereidingen en natuurlijk lots of fun toegewenst tussen Halloween en Thanksgiving.

    Greetz,
    Patrice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey hallo Teleton is er weer.

    Heb toch regelmatig je blog in de gaten gehouden kon het ook niet laten met de stille hoop van misschien....

    En zie hij is er weer gelukkig is de verbouwing al weer bijna geschiedenis en nu a.s zondag weer lekker naar Orlando fijn hoor geniet gewoon weer mee met jullie wel of geen blog hoor .

    In ieder geval alvast van deze plek een te gekke vakantie en er lekker van gaan genieten maar dat zal best goed komen

    gr Lea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ton leuk dat je toch gezwicht bent om een blog bij te houden, wij zullen je uiteraard weer met veel plezier gaan volgen.

    Fijne vakantie en geniet daar van de privacy die je de afgelopen tijd gemist hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom terug :-) :-)
    Jullie zijn echt aan vakantie toe zo te lezen.
    Wij gaan jullie zeker weer volgen en zijn vast niet de enige.
    Succes nog met het aftellen van de laatste paar dagen en alvast een goede reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Ton,

    Natuurlijk had ik alle respect voor je keuze om je niet meer bezig te houden met het Florida Forum en een vakantie-BLOG maar
    wat ben ik blij dat je het toch weer gaat doen!

    Ik kan me nu al verheugen op jullie vakantie!!
    Ik zal jullie BLOG ongetwijfeld met veel plezier iedere dag lezen.

    Ik wens jou en Lidy een hele fijne vakantie toe!!
    Groetjes Lucy (Disney fan)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi familie Teleton,

    Welkom terug en we zijn in ieder geval heel blij dat we jullie weer kunnen gaan volgen. Het leest zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Present!!!! Wat ben ik blij dat je er weer bent.
    Al van deze beschrijving van de verbouwing genoten en kijk nu al reikhalzend uit naar jullie vakantiebelevenissen, dat maakt de wintertijd een stuk dragelijker,
    Een geweldige vakantie toegewenst,
    Gr,
    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hehe, eindelijk een update !!!

    Gelukkig zijn jullie (bijna) uit de rommel en gaat Huize Teleton een echt paleisje worden !

    Jullie boffen met seating 21H + 21J, dat is echt een goed stekkie om te zitten ;-)

    Nu maar hopen dat jullie de Ford Escape kunnen meenemen, dat is echt een leuke wagen want zoals jullie gezien hebben hadden wij die vorig jaar ook.

    Wij gaan jullie weer elke dag volgen en ik zal maar gelijk verklappen dat wij van 3 t/m 17 december a.s. weer op Cane Island zullen gaan 'resideren' :-)
    ( Sorry we konden het toch niet laten... )

    Groetjes vanuit Huize PenPe waar de stemming ook supergoed is,
    Pieter & Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee wat leuk, welkom terug Teleton. Ben weer heel erg benieuwd naar jullie belevenissen.
    Alvast een hele goede reis gewenst en heel veel plezier natuurlijk.
    Groetjes,
    Anita (Tans4USA)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He's back!!! So I'm happy ;)))). Heerlijk om te lezen dat het feuilleton van Teleton toch een vervolg krijgt. Dat doet de trouwe lezer goed. We wensen de hoofdrolspelers een fijne vakantie in opperbeste stemming......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Ton en Lidy

    Leuk dat jullie er weer zijn .
    Ik had jullie blog nog op volgen staan dus dit is een leuke verrasing.
    Vast een goede reis en voor ons is het aftellen begonnen nog vier weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, en jij dacht zonder al je fans te kunnen en het schrijven af te zweren?? Nou, ik ben blij dat je er weer bent, welcome back!! Kan ik weer heerlijk genieten van je verhalen bij een bakkie en het ontbijtje...komt helemaal goed!

    Heel veel voorpret en een supergoede reis, tot later!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Ton en Lidy,

    Leuk dat jullie weer gaan bloggen, heb de vorige keren altijd met veel plezier je verhalen gelezen. Zo schrijven kan niet iedereen!

    Misschien zien we elkaar nog op Cane Island, wij verblijven hier vanaf 11 november, samen met onze zoon Thijs van bijna 3.

    Groetjes, Dianne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zie je wel... ik wist het!! Tof dat je toch gaat pennen Ton. Wordt vast weer een mooie trip die de moeite waard zal zijn.

    Ik ga je zeker volgen. Groeten, Twan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is net als een goede Harry Potter... je kunt toch niet wachten tot er een nieuw deel uitkomt! Wat er ook gebeurt in de komende donkere dagen, als ik in de ochtend mijn koffie en blog van Ton kan lezen is de rest van de dag vast ook goed! Bedankt dat jullie weer naar Florida gaan en óók nog gaan bloggen, geniet ervan, dan doen wij het ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Ton en Lidy,

    Dit wordt weer genieten tussen Halloween en Thanksgiving. Gaat het voor ons ook weer opschieten
    gr,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik had al stille hoop dat je toch overstag zou gaan en zie..............
    Op dit moment zijn wij heerlijk aan het genieten in Orlando (dit keer zonder blog). Wij komen zondag weer thuis en kunnen dus heerlijk in de sfeer blijven door weer in jouw verhalen te duiken. FIJN !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Blij dat we weer mee mogen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijke verrassing ! Ton gaat door met bloggen !! De stemming hier in huize Alex wordt er ook weer opperbest door. Veel plezier in Orlando, wij genieten mee

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hé wat leuk, kunnen we ons weer verheugen op een leuk blog. Wij lezen weer lekker mee !!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk, dat je er weer bent. Ik heb altijd genoten van je blog.(ik was een stille lezer)
    Ik heb me nu aangemeld, en verheug me op de komende tijd. Groet SasEs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Ton en Lidy,

    Regelmatig gekeken of je toch weer ging bloggen en ja nu zie ik als volger dat het toch weer gaat gebeuren. Altijd met veel plezier alle blogs van jullie gevolgd en ben dus nu ook weer van de partij.
    Veel pleizer tussen Halloween en Thanksgiving.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, wat heb ik je verhalen gemist. Gelukkig ben je weer terug in blogland! Wat een heerlijk vooruitzicht hebben jullie weer! En wie, kruisen onze paden op de luchthaven! Fijne vakantie gewenst!!

    Groetjes Natasja

    PS: ik weet niet of ik vaak gebruik kan maken van een computer in Nederland. Dus als ik niet met regelmaat reageer, dan is daar een reden voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Ton en Lidy,

    Wat ontzettend leuk om weer van jullie te horen!!

    Echt super dat je weer gaat bloggen. We zullen jullie met heel veel plezier gaan volgen.We hebben jullie echt gemist!!

    Kunnen we alvast weer kwijlen omdat wij nog 5 maandjes moeten wachten dat we naar Florida mogen.

    Een hele goede reis toegewenst!!

    Groetjes,

    Maria en fam.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super leuk om weer wat van je te horen. Had je ook gemist op het forum.

    In ieder geval alvast een hele goede reis gewenst en erg fijn dat we weer mee mogen meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Welkom terug!
    Hierdoor wordt de stemmingin huize staalstra ook weer opperbest!
    Safe trip en enjoy!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Welkom welkom welkom .

    Nu kan ik weer iedere dag een blik werpen op je blog om te kijken of er wat nieuws staat .
    Zo als jij verslaafd bent aan het schrijven van een blog, ben ik verslaafd aan het lezen van Jou blog whahahahaahh.

    Groetjes Debby en co

    BeantwoordenVerwijderen